LinkedIn blijft groeien (700+miljoen users) en geeft zijn platform weer een ​​nieuwe, frisse update.

Naast de verandering van je werkomgeving (meer wit), is de belangrijkste toevoeging de wereldwijde uitrol van LinkedIn Stories op de mobiele app.

HOW, STORIES IS TOCH EERDER IETS VOOR INSTAGRAM?

LinkedIn heeft de afgelopen maanden Stories getest, waarbij gebruikers in Brazilië, Nederland, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten en Frankrijk toegang hadden tot de opties. De resultaten van gebruik waren alvast hoopvol.

Ondertussen is het overal uitgerold. En hoewel het nog niet helemaal top-notch is geïntegreerd, zit er toch potentieel in om je personal & corporate brand te boosten. Maar niet te snel springen op deze trend, first things first: zorgen dat je gewoon post vanuit je personal page.

Je hebt 20 seconden om valuable content te delen.

HIER ZIJN ALVAST 3 ZAKEN DIE JE KAN DOEN MET LINKEDIN STORIES:

1) Branding: Mensen kopen van mensen. Gebruik het zodat mensen je professioneel en persoonlijk leren kennen. Een leuke behind the scenes doet al veel.

2) Waarde: Je kan een Snackable reeks met tips & tricks maken of zelfs een korte video met value om je expertise te bewijzen. Werk aan je thought-leadership.

3) Leadmagnet: Enthousiasmeer mensen om te reageren / commentaar te geven voor meer informatie.

Het hoeft niet altijd afgelikt te zijn en te ‘pro’ uitzien…authenticiteit is waar het om gaat.

Als je Stories echt professioneel wil inzetten, zorg er dan voor dat het een plaats krijgt in je contentplanning. Ook bij Stories draait het om consistentie en frequentie om er het meeste uit te halen.

LinkedIn kan binnenkort de mogelijkheid bieden om URL-links toe te voegen aan uw LinkedIn-verhalen

URL-links in je stories? Would be interesting. Dit zou in ieder geval het gebruik van de feature  kunnen stimuleren.

Dat zou een unieke optie kunnen zijn om extra verkeer te genereren. Voor de mogelijke implementatie is het nog even afwachten. En platformen zijn niet happig om users (zonder ervoor te betalen) weg te leiden van hun platformen.

CONCLUSIE

Heel eerlijk; het blijft afwachten. Ik ben fan van engagement en ben als LinkedIn missionaris/gebruiker verheugd dat interactie/engagement aan het stijgen is. Maar toch: slechts 5% van de gebruikers in België hebben de voorbije 30 dagen iets gepost op LInkedIn. Meeste onder ons blijven liever “voyeur“.

  • Nog steeds een enorme opportuniteit dus voor jou om op te vallen met valuable content. Ook met Stories. In eerste instantie zal een kleine minderheid deze nieuwe feature inzetten in hun branding-strategie.
  • “Als je niet gezien wordt, dan ben je gezien”. Toch? Wees een early adopter.
  • Wanneer jij je netwerk meekrijgt in je interessante verhalen, kan deze feature voor jou & je netwerk een goede aanvulling zijn.
  • Professionele insteek met een persoonlijke toets blijft wel key.

–> En ook belangrijk: je kan in je story tracken wie ze effectief bekijkt. Extra interessante inzichten dus om na te gaan of je wel effectief (de juiste) kijkers hebt en om je ‘fans’ te detecteren.

EXTRA feature: LinkedIn Advanced Search

Daarnaast heeft LinkedIn heeft de Advanced Search vernieuwd om meer filters in je zoekresultaten op te nemen.

Geavanceerd zoeken blijft één van de unieke & essentiële dingen aan LinkedIn. Je kan gratis zoeken en hebt dus toegang tot je tweedegraads netwerk en verder: de connecties van jouw connecties. Hoe groter jouw eigen netwerk, hoe meer mensen dat zijn. En daar zitten ook potentiële klanten. Bedenk op welke termen jij jouw doelgroep zou kunnen zoeken en geef je zoekcriteria in door specifieke keywords toe te voegen bij o.a. functietitel, huidig bedrijf en locatie(s).

Extra feature: LinkedIn Messaging

  • LinkedIn biedt ook de mogelijkheid om een ​​videovergadering te starten via een LinkedIn-bericht, met integraties voor Microsoft Teams, Bluejeans en Zoom.
  • En ondertussen weet je hopelijk ook dat je een voiceclip en videoclip kan sturen via Messaging om je conversaties nog persoonlijker te maken.
  • En yes, als je een foutje maakt in een bericht, kan je nu een verzonden bericht bewerken / verwijderen.

———————————————————————————————————

Merci voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!

Een like, comment of share waardeer ik alvast enorm.

En voeg me gerust toe aan je netwerk.

Ondernemende groeten,

Erendiz

———————————————————————————————————

Wil je ook graag deel uitmaken van mijn volgende Masterclass LinkedIn? Stuur me een berichtje als je ook wil groeien op LinkedIn.

———————————————————————————————————

No alt text provided for this image

Erendiz Ates

Trainer en mede-zaakvoerder van AZ-Solutions, helpt bedrijven en professionals om via een doordachte LinkedIn-strategie hun zakelijke netwerk én merk te doen groeien. Gekenmerkt door zijn kwalitatieve- en persoonlijke aanpak, toont hij de kracht van social media en hoe dit je dit als volwaardige tool in jouw branding & planning kan opnemen.

Ondertussen heeft hij meer dan 250 bedrijven en 1000 coachees uit verschillende sectoren de nodige boost gegeven.

Even afstappen van “what’s in it for me?” en mensen durven helpen en met elkaar verbinden zonder meteen iets terug te verwachten is een netwerkattitude waar ik in geloof. 

Erendiz Ates, LinkedIn trainer & ambassadeur BeNeLux

erendiz@az-solutions.be | www. az-solutions.be

Volg mijn nieuwe bedrijfspagina’s en word ook een AZ-ambassadeur:

Erendiz Ates op Youtube

AZ-Solutions op LinkedIn

AZ-Solutions op Facebook

AZ-Solutions op Instagram

Mijn eerdere blogposts vind je hier.