Het LinkedIn podium nog meer claimen? Activeer je LinkedIn Creator mode. Maar is het wel die gamechanger voor meer bereik? 

In a nutshell: Creator Mode is een nieuwe feature en kan je (de-)activeren meteen onder je eigen LinkedIn intro… 

WHAT HAPPENS NEXT?

1) Je “Connect-knop” wordt een “Follow-knop”, dus je bezoekers worden aangemoedigd om je te volgen.
2) Je kan “imponeren” met je volgersaantal: Naast de 500+ zie je ook je effectief aantal volgers.
3) Je kan 5 hashtags toevoegen onder je kopregel (what you talk about). Zo kan je topics linken aan je brand.


4) Je eigen content komt prominenter in beeld:
– De secties “Featured” & “Activity” schuiven een plaatsje omhoog in de volgorde.
– Bij je recente activiteiten zien bezoekers alleen je eigen (gedeelde) posts. Normaal worden hier ook je recente comments getoond. 

Bovenstaande redenen kunnen een social proof trigger zijn voor bezoekers om je sneller te volgen, waardoor je bereik naar de “juiste target audience” versterkt kan worden…
Zo veel volgers dat hij/zij heeft, zal wel interessante content delen zeker? 🤔

👉 NA EEN MAANDJE CREATOR MODE MERKTE IK VOORLOPIG:

1) Een duidelijke groei in aantal volgverzoeken en minder connectieverzoeken. 
Maar is dat het doel? Uiteindelijk draait het voor de meeste professionals nog steeds rond het opbouwen van duurzame relaties en conversaties.
2) Dat jij nu de moeite moet doen om die nieuwe volgers te checken en te connecten met de voor jou interessante mensen. Kan een soort “gatekeeping” zijn?
3) Die hashtags in je intro niet aanklikbaar zijn en voorlopig niet echt zorgen voor betere vindbaarheid.
4) Voorlopig geen significant verschil in vindbaarheid & bereik. LinkedIn zou belonen met meer visibiliteit? Meer volgers resulteert niet automatisch in meer engagement. The trial goes on

DUS ALLEMAAL OP NAAR CREATOR MODE?

Indien je je echt in een (niche-) markt wil zetten als “LinkedIn influencer”, je vaak content deelt en je reeds (te) veel inbound connectieverzoeken krijgt dan kan de Creator mode de moeite waard zijn om eens uit te proberen. 

Maar doe vooral zelf je eigen trial & error en analyseer de impact op jouw eigen LinkedIn-strategie. 

Because what works for one, doesn’t necessarily work for the other.

Hoe dan ook…voorlopig raad ik voor de meeste LinkedIn-gebruikers nog steeds de standaard LinkedIn modus aan. 😉  

Creator mode ON/OFF? Let me know.
Extra/andere inzichten? Mis ik iets in de punten hierboven? Comment-sectie is all yours. 👇

———————————————————————————————————

Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!

Vind je deze blogpost van waarde? Een like, comment of share waardeer ik alvast enorm.

En voeg me gerust toe aan je netwerk 😉

Ik wens je veel LinkedIn fun & groei in 2021 & beyond!

Ondernemende groeten,

Erendiz

—————————————————————————————————

About Erendiz Ates

Trainer en mede-zaakvoerder van AZ-Solutions, helpt bedrijven en professionals om via een doordachte LinkedIn-strategie hun zakelijke netwerk én merk te doen groeien. Gekenmerkt door zijn kwalitatieve- en persoonlijke aanpak, toont hij de kracht van LinkedIn & Social en hoe dit je dit als volwaardige tool in jouw branding & strategie kan opnemen.

Ondertussen heeft hij meer dan 250+ bedrijven en 1000+ coachees uit verschillende sectoren de nodige boost gegeven.

Erendiz Ates, LinkedIn trainer & ambassadeur BeNeLux

erendiz@az-solutions.be | www. az-solutions.be

👉Check mijn free LinkedIn-video’s:

Erendiz Ates op Youtube

AZ-Solutions op Instagram

Mijn eerdere blogposts vind je hier.

Om je de beste ervaring te geven gebruiken wij cookies. Klik op Accepteren om hiermee akkoord te gaan en alle cookies te aanvaarden.   Meer info