Hoe zijn we gegroeid bij Idewe?

Incompany Training Brand ambassadorship CASE

Bij AZ-Solutions weten we dat je beste ambassadeurs, je klanten en je eigen medewerkers zijn. Samen met het marketingteam van Idewe en partner Miles & Mates hebben we een brand ambassadorship programma uitgerold binnen Idewe (+1000 medewerkers, actief in heel België). Met LinkedIn Guidelines hebben we samen de strategie vorm gegeven om vervolgens met de ambassadeurs in de praktijk om te zetten. 

Succes van Idewe is dankzij;

Actie 1: LinkedIn Guideline en brand ambassadorship strategie bottom-up

Ze stelden een LinkedIn-guideline en -policy op voor elke ambassadeur én namen het actief op in hun onboardingtraject.

Actie 2: LinkedIn Power Sessions naar breder publiek

Om de uitrol transparant te communiceren en de (actieve) ambassadeurs in kaart te brengen

Actie 3: Sterke interne communicatielijnen & hub 

Via laagdrempelige tools worden ambassadeurs betrokken en geactiveerd. 

Actie 4: Het management dat mee de kar trekt: Leading by example 

Het management, maar ook de afdelingen marketing & communicatie en hr, geeft het goede voorbeeld en verspreidt actief de visie, waarden en cultuur.

Actie 5: Ambassadeurs per afdeling

Met een olievlek effect naar ad-hoc ambassadeurs, waardoor de aanvragen voor training blijven binnenkomen.

Actie 6: Advertising track

Naast de organische track loopt er synergetisch een advertising track zowel voor employer branding campagnes als specifieke vacatures

Actie 7: accountability

Regelmatig komen we samen om terug te koppelen en de volgende mijlpalen samen af te stemmen.

Resultaten?

    • Meer verkeer vanuit LinkedIn naar website en landingpagina’s x 3 
    • Stijging relevante community/volgers bedrijfspagina van 4.000 > 10.000 
    • Hogere activiteitsgraad collega’s van 9% > 25% 
    • Groei leads voor IDEWE-opleidingen events en vacatures: x 8

“Ondertussen werken we samen met Erendiz sinds 2021. Zijn hands-on stijl van werken, zorgde er meteen voor dat we een uitwerkte LinkedIn Guideline hadden en strategie om brand ambassorship program uit te rollen binnen onze grote organisatie en over verschillende afdelingen. De leidraad van de sessie vormde het INC-model (Identiteit, Netwerk en Content). We zijn begonnen met 1 groep ambassadeurs samen te brengen om hier samen aan te werken. Stap voor stap legde Erendiz het model uit met duidelijke voorbeelden en ook cases. Ook erg fijn was het om tijdens de sessies zelf de handen uit de mouwen te mogen steken. Het enthousiasme van de deelnemers was erg groot waardoor we deze sessies nu nog steeds verder willen uitrollen naar het hele bedrijf. Ondertussen zijn we met 50+ actieve LinkedIn Ambassadeurs en zien we in onze statistieken dat we enorme grote sprongen hebben gemaakt in visibiliteit, bereik, verkeer en aanvragen. Marketing, Sales en Recruiting KPI’s worden dan ook vlot behaald. En als extra track loopt er ook nog de samenwerking met Jelle (Miles & Mates), met Erendiz als strategische consultant nog steeds vlot om ook onze performance marketing en employer branding strategie vorm te blijven geven. To be continued.”

Sofie

Wij jij ook graag samen groeien?

Neem contact op of plan call van 20-30 minuten waarin we elkaar en elkaars business nog beter kunnen leren kennen! Let’s Boost your Brand.