Boost your Facebook & Instagram. Profileer jezelf en je bedrijf.

 

Social media

WAT KAN SOCIAL MEDIA VOOR JOUW BUSINESS BETEKENEN?

Als onderneming en professional kan je tegenwoordig bijna niet meer zonder een sterke aanwezigheid en vindbaarheid op sociale netwerken. Het bereik van de prospect/klant is door social media namelijk veel groter geworden.

Meer dan 3 miljoen mensen hebben een LinkedIn en Instagram account. Facebook blijft op nummer 1 met meer dan 7 miljoen gebruikers. Hoe kan jij  ervoor zorgen dat jij je professionaliteit en kwaliteit online kan tonen? Een uitgewerkte social media strategie & zelf de know-how opdoen kan je hierbij helpen.

Voor vele ondernemers in België speelt sociale media nog niet een belangrijke rol in hun strategie. Via de trainingen van AZ-Solutions brengen we jou en je team op een laagdrempelige manier tot nieuwe inzichten. We bepalen samen een social media strategie en brengen je verhaal. Welke social media kanalen passen het best bij jou en je bedrijf? Welke content communiceer je? Hoe kan je social media efficiënt inzetten? Hoe trek je deze branding door bij de werknemers en creëer je merkambassadeurs?

HET IFCA-MODEL: GROEIEN OP FACEBOOK & INSTAGRAM

Het Facebook & Instagram opleidingstraject steunt op vier pijlers: het IFCA-model. Identiteit, Follow, Content & Advertising. De focus is hands-on, zodat we het tijdens de workshop meteen omzetten in de praktijk. Op basis van het IFCA-MODEL en social media actieplan werken we stap voor stap aan en sterkere brand op LinkedIn.

EEN FACEBOOK & INSTAGRAM ACTIEPLAN OP MAAT

Stap voor stap  begeleid Erendiz je hands-on doorheen de 15 stappen naar meer succes op Facebook & Instagram. Je krijgt coaching tijdens het volledige proces. Actief zijn op met de juiste aanpak is een essentiële hefboom voor de profilering van je bedrijf. Gebruik social media, maar gebruik het slim!

Social media training AZ-Solutions

SOCIAL MEDIA TRAININGEN

BOOST YOUR BRAND WITH FACEBOOK & INSTAGRAM

Je hebt een Facebookpagina en Instagrampagina maar weet niet precies hoe je het moet aanpakken voor je onderneming? Welk verhaal en welke content past bij je bedrijf en hoe vaak moet je nu posten? En kan je zo wel meer fans bereiken, de betrokkenheid op je berichten verhogen en je naamsbekendheid versterken?

Inhoud:

  • 4 stappen om je Facebook brand uit te bouwen: IFCA-model
  • Uitstippelen van een strategie op Facebook & Instagram
  • Facebook pagina  & Instagram pagina aanmaken en beheren
  • Meer kwalitatieve volgers aantrekken
  • Creëren van kwalitatieve content & posts
  • Zelf content designen met gratis tools als Canva, Adobe Spark, PIXLR.
  • Verhogen van de betrokkenheid en interactie met je content
  • Het uitwerken van een contentplanning
  • Het interpreteren en vertalen van Facebook/Instagram statistieken
  • Initiatie tot Facebook advertenties
  • Opzetten van een betalende Facebook campagne
  • Leren werken met de Facebook Business manager
  • Combinatie personal & corporate branding: hoe pak je dit aan?
  • Crossposting over verschillende platformen
  • Een brand creëren op Instagram
  • Volgers genereren op Instagram
  • Opvallen met content op Instagram
  • Groeien met hashtags, stories & consistentie

Duurtijd:

6u (2 x 3u)
overdag of ‘s avonds

Na afloop van de training Boost your Brand with Facebook & Instagram:

  • weet je hoe je je bedrijfspagina kunt inzetten
  • heb je een strategie en contentplanning die past bij je doelgroep
  • weet je hoe je kwalitatieve content kan delen
  • weet je hoe je ambassadeurs kan inschakelen voor een groter bereik
  • heb je de tools om meer te halen uit Facebook & Instagram

Deze praktijkgerichte workshop helpt jou en je team om je online brand als ondernemer en bedrijf verder te versterken.

BOOST YOUR BRAND WITH SOCIAL MEDIA

Wil je op sociale media een consistente brand uitbouwen? Ben je gedreven om je te onderscheiden van anderen? Wil je vertrouwen en geloofwaardigheid uitstralen? Deze praktijkgerichte workshop helpt de deelnemers om hun imago, persoonlijkheid en onderscheidende kracht verder te versterken en zichtbaar te maken.

Inhoud:

De opleiding is praktisch van aard en laat je via oefeningen kritisch nadenken en werken aan je eigen social media kanalen.

Inleiding tot social media

 

Waarom en hoe sociale media inzetten voor je branding?

Facts & figures binnen social media

Eenvoudige social media strategie opstellen

 

Hoe kan je Facebook inzetten voor je professionele branding?

Een professionele facebookpagina is aangewezen om te werken aan de brand awareness & corporate branding.

De focus zal liggen op:

  • Bedrijfspagina optimaliseren
  • Volgers genereren van bestaande ambassadeurs en nieuwe
  • Samen contentstrategie en planning uitwerken
  • Inleiding tot adverteren

Hoe kan je Instagram inzetten voor je professionele branding?

  • Je instagram profiel optimaliseren
  • Zet je brand neer op Instagram
  • Hoe krijg je de juiste volgers?
  • Welke zijn de tools om een content plan op te stellen?
  • Welke hashtag gebruik je op Instagram?

 

Hoe kan je LinkedIn inzetten voor je professionele branding?

Persoonlijke pagina’s van de ambassadeurs kunnen de corporate brand boosten. Hier ligt de echte kracht. Company page als sterke basis en traffic generator naar website .

 

  • Profielen optimaliseren van de Brand Ambassadors
  • LinkedIn als netwerk- en prospectietool
  • Sterke content met groot bereik (personal)
  • Vergroot je zichtbaarheid met je posts
  • Sterke content vanuit de company page met groter bereik
  • Nut van LinkedIn Premium accounts

Het belang van een goede website

  • Website is het moederschip waar social media verkeer naar genereren
  • Teaser SEO, mobielvriendelijkheid op basis van Google test my site

Creativiteit is vaak de sleutel tot succes, enkele praktische tips & tricks van binnen de sector worden meegegeven.

Als ondernemer/bedrijf is het essentieel om aanwezig en actief te zijn op de juiste social media kanalen. Door je vindbaarheid en branding te verstevigen kan je ervoor zorgen dat ondernemers, professionals en kandidaten jou opmerken zoals je opgemerkt wil worden.

De juiste medewerker vinden voor jouw bedrijf is niet altijd evident. Sociale media worden dan vaak gezien als een laatste redmiddel, maar voor veel ondernemingen en HR-afdelingen blijft het zoeken. Hoe zien kandidaten jou en je bedrijf op o.a. LinkedIn & Facebook? En hoe kan jij proactief talent vinden, benaderen en aantrekken. Een uitgewerkte employer branding strategie op social media kan je hierbij helpen.

Deze praktijkgerichte workshop helpt jou en je team om je imago als bedrijf en werkgever verder te versterken.

Wat is de kracht van social media binnen rekrutering?

  • Waarom en hoe sociale media inzetten voor ‘rekrutering en employer branding’?
  • Facts & figures binnen social media & recruitment
  • Eenvoudige social media strategie opstellen
  • Kracht van een website/jobsite
  • Kracht van employer branding
  • Communicatie vacatures op social / contentstrategie
  • Hoe kan je je website inzetten voor je employer branding? Analyse

Hoe kan je Facebook inzetten voor je employer branding? 

Een professionele facebookpagina is aangewezen om te werken aan de brand awareness & employer/corporate branding.

De focus zal liggen op:

  • Bedrijfspagina optimaliseren
  • Samen contentstrategie en planning uitwerken
  • Facebook inzetten om te rekruteren
  • Inleiding tot adverteren
  • Inleiding tot Instagram

Hoe kan je LinkedIn inzetten voor je employer branding?

Persoonlijke pagina’s van de ambassadeurs kunnen de employer brand boosten. Hier ligt de echte kracht. Company page als sterke basis en traffic generator naar website en vacatures.

  • Profielen optimaliseren van de Brand Ambassadors
  • LinkedIn als netwerk- en prospectietool
  • Hoe LinkedIn gratis gebruiken om efficiënt te rekruteren en mensen naar je toe te trekken
  • Sterke content met groot bereik (personal)
  • Sterke content vanuit de company page met groter bereik
  • LinkedIn als rekruteringstool (vacatures communiceren)
  • Nut van LinkedIn Premium accounts
Contacteer ons
 

HOE GAAN WE TE WERK?

De social media ondersteuning kan in de vorm van een Incompany training, consultancy of personal coaching. Videoconferencing is ook een optie. Duur van één training is gemiddeld 2 à 3u. Een volledige dag is ook een optie. Duurtijd kan in overleg afgestemd worden. Heb je liever dat we samen je social media kanalen lanceren of boosten? Perfect mogelijk! Op basis van een strategie en planning versterken we je aanwezigheid op social media. Indien je interesse hebt, kan je ons vrijblijvend contacteren. Zo kunnen we kijken hoe we dit concreet inplannen naargelang je agenda en prioriteiten.

In-company training

Je wil graag een social media training of coaching voor je bedrijf? Een in-company training is aantrekkelijk. Zelfs met een beperkt aantal deelnemers. Na een grondige bespreking bepalen we samen de opleidingsdoelen. Heb je een vraag of een idee voor een training of consultancy? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij komen graag langs om je vragen en ideeën te bespreken en je een passende oplossing aan te bieden.

Personal coaching

Wil je graag een personal coaching social media & online branding? Perfect mogelijk! We stippelen samen een traject op maat uit in functie van de noden van jou en je bedrijf. In overleg leggen we de coachingsmomenten vast en gaan concreet aan de slag. In tussentijd krijg je ook opdrachten mee en ondersteuning/opvolging waar nodig. Hiermee bereik je niet alleen een nog groter, maar ook blijvend effect op social media.

Interesse om samen te werken?
Vertel ons wat je zoekt
en wat we voor jou kunnen doen.

Maak een afspraak