LinkedIn lanceert LinkedIn Events voor bedrijfspagina’s!

linkedinupdate Misschien niet de allerbeste timing…, maar wel een handige extra feature op je company page. Je kon reeds vanuit je persoonlijk profiel Events aanmaken op LinkedIn. Nu kan je dat ook als bedrijf.

LinkedIn is de ideale tool om je netwerk kwalitatief te onderhouden/uit te breiden en staat bekend als het grootste online professioneel netwerk. Het wil bedrijven & professionals nu ook offline met elkaar verbinden met een geweldige optie om evenementen aan te maken. Met deze nieuwe feature, die in november wereldwijd werd uitgerold op je persoonlijke pagina, kan je je eigen evenementen op LinkedIn maken en communitybuilding & meet-ups vergemakkelijken.

Als bedrijf was het dus niet mogelijk om een event aan te maken op naam van je bedrijf. Je was dus genoodzaakt om het te koppelen aan een persoon wat verwarrend kon zijn in de communicatie. 

Met deze nieuwe LinkedIn update kan dit nu dus perfect! Een event aanmaken vanuit je company page. 

MAAK JE EERSTE LINKEDIN COMPANY EVENT

➡️ Navigeer naar je eigen bedrijfspagina (je moet beheerder zijn).
➡️ Klik op “Admin tools”, “Create an event”.
➡️ Geef je Event een naam, vul alle relevante info in (bv. online conferencelink) & voeg visuals toe (banner, content,…) om je event aantrekkelijker te maken.
➡️ Je kan nu je connecties uitnodigen om je event bij te wonen.
➡️ Je kan binnen dit Event gericht communiceren met de deelnemers.
➡️ Je event verschijnt op je company page (indien het public staat).

 

  • Public Event: Wanneer je kiest om een Public Event aan te maken, is dit evenement vindbaar voor elke LinkedIn-gebruiker. Iedereen kan zich dan ook aanmelden. Je hebt als organisator wel de mogelijkheid de personen te managen die zich hebben aangemeld.
  • Private Event: Een Private Event is niet voor iedereen vindbaar. Als organisator ben jij degene die specifieke personen uitnodigt voor het event. Wanneer iemand die niet is uitgenodigd op de link klikt, kan diegene wel verzoeken om deel te mogen nemen. Jij als organisator kan dit goedkeuren of afwijzen.

Let wel op, jij kan enkel je eigen persoonlijke connecties uitnodigen voor je event.

JOUW COMPANY EVENT CREATED

Dit event is nu ook gepubliceerd op je eigen company page. Je pagina bezoeker kan zo altijd navigeren naar je upcoming events.

 Voor ticketing & facturering blijf je echter wel afhankelijk van je eigen opvolgsysteem of bijvoorbeeld een Eventbrite.

EVENTS PROMOTEN

Er zijn meerdere mogelijkheden om aandacht te vragen voor je evenement.

  • Je kan je connecties persoonlijk uitnodigen om deel te nemen, maar je hebt ook de mogelijkheid om je event te posten voor meer bereik.
  • Je eventpagina krijgt ook een eigen website URL.
  • Enthousiasmeer je ambassadeurs en je deelnemers om je event verder te verspreiden door het te posten of 1 op 1 te communiceren met hun netwerk.

CONCLUSIE

Naar mijn mening weer een handige extra feature op je company page. Toch raad ik aan om even te wachten om een event “hard-selly” te pushen naar je netwerk. Gebruik het in eerste instantie als een “Community”. Wanneer je deelnemers tot je event bekend zijn, nodig ze dan uit tot je besloten LinkedIn event en boost je community: maak en houd ze warm voor, tijdens en na. Zeker wanneer je event ONLINE is.

Ben jij van plan om LinkedIn Events te gebruiken? Love to hear your thoughts.


Would you also like to be part of my next Masterclass LinkedIn coaching? February 12 & March 18 in Hasselt was immeadiatly sold out!
Edition 4
Session 1:
Thursday April 23 [ONLINE]:
Boost your Brand & Network.

Session 2:
Thursday May 14:
Boost your Social Selling & Content

Send me a message if you want to Boost your Brand on LinkedIn.

No alt text provided for this image

… feel free to connect, follow & share!

Erendiz Ates, trainer LinkedIn & online branding

erendiz@az-solutions.be | www. az-solutions.be

Volg mijn nieuwe bedrijfspagina’s:

AZ-Solutions on LinkedIn

AZ-Solutions on Facebook

AZ-Solutions on Instagram

Mijn eerdere blogposts vind je hier.      

Share this page on:Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email